* SELAMAT DATANG * WELCOME *


Blog Komuniti Malaysia Edinburgh atau lebih dikenali sebagai EMSA Family (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) ini diwujudkan bagi memudahkan pelajar yang berkeluarga di sekitar Edinburgh mengetahui aktiviti semasa yang dianjurkan oleh pihak EMSA. Bakal pelajar yang akan menyambung pengajian di sini juga boleh memperoleh sedikit info tentang suasana kehidupan dan pembelajaran di Edinburgh khususnya dan UK amnya


The Komuniti Malaysia Edinburgh blog or known as EMSA (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) is established to highlight ongoing EMSA activities and events organised by EMSA representatives to the students, especially those who are accompanied by their family. Prospective students can also benefit from this blog by getting useful information about the living and educational environment especially in Edinburgh and UK.

Sunday 14 August 2011

Zakat Fitrah 1432H

Assalamualaikum wbt,

Setelah mendapat pelbagai pandangan & cadangan daripada pelbagai pihak untuk kutipan zakat EMSA Family 2011, saya & AJK ingin menyelaraskan & mempermudahkan kutipan dikalangan ahli EMSA family. Kadar zakat fitrah tahun ini adalah 4GBP/seorang. Saudara saudari boleh membayar secara online terus kepada bendahari EMSA iaitu YBerbahagia Ustaz Sobri ke akaun berikut:

Akaun Bank EMSA Family
Bank : Bank of Scotland
Nama : Mrs Husniyati Roslan

account no: 02498399
sort code : 80-46-35


Setiap transaksi yang dibuat secara online hendaklah disertakan bersama maklumat berikut:
(Contoh)
Nama/Keluarga: Zainuri & family
Jumlah: GBP 16
Tarikh & Masa : 25 Aug 2011 (3.15 pm)
Tujuan: Zakat Fitrah 2011
Contoh maklumat diatas hendaklah dihantar sebaik sahaja transaksi bank berjaya dibuat ke email bendahari(Mercero78@yahoo.com) untuk dikemaskini.

Untuk makluman, Insyallah kutipan ini akan disalurkan terus kepada ahli EMSA family yang memerlukan bagi meringankan beban hariannya. Sebenarnya kita mungkin terlepas pandang dengan kesibukan harian ada dikalangan kita ahli EMSA family yang menghadapi kesukaran dalam berjuang untuk menuntut ilmu dibumi Edinburgh ini.

"Ramadhan adalah bulan yang penuh keberkatan, justeru itu hindarkan diri kita dari kancah maksiat dan mungkar yang menghakis keberkatan sebaliknya meriahkan hari - hari kita bersama Ramadhan dengan pesta ibadah. Banyakkan Ibadah, kurangkan juadah dan lazimkan bersedekah."

"Ramadhan adalah bulan yang penuh keampunan, justeru itu dekatkan diri kepada Allah, munajat dan beristighfar memohon keampunan sehingga diri kita tenang dan optimis untuk menggalas amanah perjuangan dibumi Edinburgh ini tanpa dihambat oleh bayang dosa dan noda."


Diharapkan semoga Allah swt memberkati segala sumbangan & amal ibadat saudara saudari di bulan Ramadhan ini. Selamat Menempuh fasa ke-2 Ramadhan.


Zainuri
Penghulu EMSA-Family 2011/12

No comments:

Post a Comment