* SELAMAT DATANG * WELCOME *


Blog Komuniti Malaysia Edinburgh atau lebih dikenali sebagai EMSA Family (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) ini diwujudkan bagi memudahkan pelajar yang berkeluarga di sekitar Edinburgh mengetahui aktiviti semasa yang dianjurkan oleh pihak EMSA. Bakal pelajar yang akan menyambung pengajian di sini juga boleh memperoleh sedikit info tentang suasana kehidupan dan pembelajaran di Edinburgh khususnya dan UK amnya


The Komuniti Malaysia Edinburgh blog or known as EMSA (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) is established to highlight ongoing EMSA activities and events organised by EMSA representatives to the students, especially those who are accompanied by their family. Prospective students can also benefit from this blog by getting useful information about the living and educational environment especially in Edinburgh and UK.

Wednesday 5 October 2011

Terkini : Program 'Fiqh Travellers'




Assalamualaikum wbt,

Untuk makluman semua, tempat berlangsungnya majlis telah ditukar di alamat dibawah:

Tempat: Lecture Theatre 175, Old Colleage EH8 9YL Edinburgh

Bagi memastikan kelancaran majlis, tempat ini menyediakan dewan yang boleh memuatkan 200 orang, tempat solat & juga jamuan yang agak selesa & luas. Pada hari Sabtu tersebut, kemudahan letak kereta agak terhad & saudara boleh meletakan kenderaan di "Sciennes Road", "Pleasence gym" atau dibelakang rumah saudara Nazir. (Sila rujuk peta)

Kemudahan "nursery" juga akan disediakan oleh student undergrad bagi ibubapa yang ingin menghantar anak sepanjang berlangsungnya majlis nanti.

Berikut adalah pembahagian tugas gotong royong bersama2 pelajar undergrad:

Nasi Ayam
Ust Fakhruzzaman
Zaki
Rahmat
Kamarul

Ayam Goreng Berempah/Marinated utk Nasi Ayam
Izhar
Zul
Nazli
Nazrin
Nazir
Roslan
Hakim
Rosli
Kamil
Jamal
Marzuki
Nizam
Ust Sobri
Nuri


Undergrad Student (Ayam Goreng Berempah+Sup Ayam+ Sambal+Kicap+Salad)
Siti Zulaikha
Nurhamimah
Norlaila Najwa
Masyitah
Nabihah Farhana
Farah Nadia
Imtiyaz

Kuih-Muih
Faisal
Abby
Fairuz
Khairul
Bred

Buah-buahan Segar/Exotic
Hafiz
Mohd Firrdhaus
Raja Syamir
Izzat Zumairi
Fazlan
Ustaz Mushadad
Zubir

Nama-nama yang mungkin tercicir & pelajar-pelajar undergrad yang ada berdekatan boleh datang bersama-sama memeriahkan majlis dengan membawa "potluck" masing-masing. Pembahagian bahan mentah (Beras,Ayam &DLL) akan dilakukan dirumah Timbalan Penghulu iaitu saudara Kamarul pada hari 7 Oct Jumaat 5.00 -6.00 petang. Sebarang masalah berkenaan pengedaran bahan mentah boleh dimaklumkan untuk penghantaran.

p/s: Sila bawa sejadah bersama saudara/saudari untuk bersolat ditempat yang akan disediakan nanti.

Sebarang kemusykilan/ cadangan/pandangan boleh menghubungi saya & AJK.

Sekian terima kasih
Zainuri
Penghulu EMSA Family 2011/12

No comments:

Post a Comment