* SELAMAT DATANG * WELCOME *


Blog Komuniti Malaysia Edinburgh atau lebih dikenali sebagai EMSA Family (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) ini diwujudkan bagi memudahkan pelajar yang berkeluarga di sekitar Edinburgh mengetahui aktiviti semasa yang dianjurkan oleh pihak EMSA. Bakal pelajar yang akan menyambung pengajian di sini juga boleh memperoleh sedikit info tentang suasana kehidupan dan pembelajaran di Edinburgh khususnya dan UK amnya


The Komuniti Malaysia Edinburgh blog or known as EMSA (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) is established to highlight ongoing EMSA activities and events organised by EMSA representatives to the students, especially those who are accompanied by their family. Prospective students can also benefit from this blog by getting useful information about the living and educational environment especially in Edinburgh and UK.

Sunday 2 October 2011

Sekolah Malaysia Edinburgh - Pertandingan Hafazan Doa dan Bercerita

Assalamualaikum wbt,

Untuk permulaan sessi baru pembelajaran 2011/12 SME akan mengadakan aktiviti sekolah Msia iaitu pertandingan hafalan doa & bercerita. Pertandingan dibahagikan kepada 3 kategori:

1)Kanak2 (P1-P3/) (Hafazan doa pendek)
2)Kanak2 (P4-P6) (hafazan doa & bercerita)
3)Kanak2 pra sekolah( nursery) (hafazan doa2 pendek)


Tarikh: TBA (Nov 2011) after mid term break
Tempat: Dewan Liberton High school
Masa: 10pagi-1230tgh



Anak2 akan diberikan ayat2 utk hafazan & tajuk bercerita & ibubapa hendaklah sama2 membantu memberi tunjuk ajar dirumah. Oleh kerana masa yang terhad, cikgu2 sekolah Msia hanya akan memantau perkembangan & kebolehan anak2. Hari ini anak2 telah diberikan ayat untuk hafazan dirumah & pada sesiapa yang tidak hadir boleh mendapatkannya pada minggu hadapan.

Walaubagaimanapun, ketika pertandingan berlangsung, cikgu2 akan bersama2 naik ke pentas membantu anak2 mengingati kembali doa2 yg telah dihafal.

Ini akan dapat memberi sedikit pendedahan kepada anak2 untuk berdepan dengan hadirin yang ramai & juga menambahkan keyakinan diri. Berdasarkan maklum balas daripada cikgu sekolah Msia, anak2 lebih cepat menghafal apabila dibuat secara beramai2 & berkumpulan.

Ibubapa dijemput hadir memberi semangat & sokongan semasa pertandingan berlangsung.

Pangadil yang akan mengadili pertandingan ini adalah:
a)ustaz sobri
b)Ustaz Fakhruzaman

Hadiah2 akan disampaikan oleh pengadil selepas selesai sahaja majlis.

Terdapat juga doa2 harian dalam bentuk CD kanak2 & dijual pada harga GBP3. CD ini dalam bentuk lagu nasyid & boleh dimainkan dikereta ketika perjalanan bersama keluarga & anak2. Semua sumbangan akan disumbangkan ke tabung EMSA family.

Jika ada apa2 pendapat/idea, sila maklumkan pada saya.

Terima kasih
Zainuri

No comments:

Post a Comment