* SELAMAT DATANG * WELCOME *


Blog Komuniti Malaysia Edinburgh atau lebih dikenali sebagai EMSA Family (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) ini diwujudkan bagi memudahkan pelajar yang berkeluarga di sekitar Edinburgh mengetahui aktiviti semasa yang dianjurkan oleh pihak EMSA. Bakal pelajar yang akan menyambung pengajian di sini juga boleh memperoleh sedikit info tentang suasana kehidupan dan pembelajaran di Edinburgh khususnya dan UK amnya


The Komuniti Malaysia Edinburgh blog or known as EMSA (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) is established to highlight ongoing EMSA activities and events organised by EMSA representatives to the students, especially those who are accompanied by their family. Prospective students can also benefit from this blog by getting useful information about the living and educational environment especially in Edinburgh and UK.

Thursday 24 November 2011

Pesanan Bekas Guru Sekolah Malaysia Edinburgh - Kak Ninie

لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه 
Alhamdullillah dan Tahniah buat Adik Masyitah.. Tahniah juga buat kedua ibubapanya yg senantisa mendoakan dan memotivasikan anak.

Inilah tujuan asal Sekolah Malaysia.. Semasa penubuhannya ada ibu bapa yg kata anak2 mereka masih berbahasa Inggeris sesama mereka. Tetapi pada saya hanya di Sek Malaysia sahaja PEMBELAJARAN diadakan dlm BM. Sy sentiasa berpesan kepada ibubapa, x ckp x pe janji dia ada register BM dlm brain depa.. Apabila bersekolah di Malaysia Insya'Allah mana ayat2 atau perkataan2 yg dah diregister dlm brain akan keluar semula.. And it all make sense pada anak itu..

Setakat ini الـحمداللـّھَ anak2 yang graduate Sek Malaysia Edinburgh mendapat keputusan yg cemerlang. Anak Dr Nasri mendapat 5A beberapa tahun yang lalu, dia pun baru sampai Msia semasa menduduki UPSR, anak Prof Hanafiah kedua2nya mendapat 4A 1B, anak Dr Emma juga 4A 1B rasanya. Mereka yg B maybe either Pemahaman atau Penulisan. Ramai lagi yg mendapat keputusan cemerlang cumanya saya dh lost track. Anak saya الـحمداللـّھَ lulus BM dia ituyg penting. Selalunya dia dpt E sahaja tetapi pd UPSR 2008 dia dpt C. Itu sudah cukup membanggakan saya. 

Jadi buat ibubapa yg masih ada di Edinburgh, tak rugi anda menghantar anak2 kita belajar di Sekolah Malaysia. الـحمداللـّھَ saya juga berterima kasih kepada Edinburgh Council kerana membenarkan kita menggunakan facilities di Liberton High School. Maaf kepada sesetengah keluarga sekiranya sekolah ini agak jauh dari kalian kerana kami yg memilih sekolah ini memandangkan ramai di antara kami tatkala itu duduk di sekitar EH16 :D. Dan juga ianya senang access.. Bus stop depan sekolah.

Selamat Maju Jaya Sek Malaysia Edinburgh. Tahniah guru2 di SME. Jasamu tetap dikenang oleh anak2 muridmu Insya'Allah. Dan kepada Ibubapa, support your children!!

K Niniee
Mantan Guru SME (2004)

No comments:

Post a Comment