* SELAMAT DATANG * WELCOME *


Blog Komuniti Malaysia Edinburgh atau lebih dikenali sebagai EMSA Family (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) ini diwujudkan bagi memudahkan pelajar yang berkeluarga di sekitar Edinburgh mengetahui aktiviti semasa yang dianjurkan oleh pihak EMSA. Bakal pelajar yang akan menyambung pengajian di sini juga boleh memperoleh sedikit info tentang suasana kehidupan dan pembelajaran di Edinburgh khususnya dan UK amnya


The Komuniti Malaysia Edinburgh blog or known as EMSA (Edinburgh Malaysian Student Association - Family) is established to highlight ongoing EMSA activities and events organised by EMSA representatives to the students, especially those who are accompanied by their family. Prospective students can also benefit from this blog by getting useful information about the living and educational environment especially in Edinburgh and UK.

Wednesday 28 September 2011

Salam dari Newport-On-Tay

Assalamualaikum,

Salam buat semua di Edinburgh dan Malaysia. Setelah 4 tahun di Edinburgh, kami sekarang sudah berpindah ke Dundee/Fife, kerana isteri sekarang bertugas di Ninewell Hospital, Dundee.


Terima kasih dan Jazakallah buat semua yang banyak membantu sepanjang 4 tahun bersama - dari mula datang, pindah rumah, jatuh tangga, keguguran, dapat baby baru dan akhir sekali angkat barang (walaupun masuk store je, bukan masuk kontena) - macam-macam memori yang suka dan yang tak berapa suka. Semuanya membina diri dan rasa keinsafan yang hidup ini hanya sementara dan rakan-rakan adalah saudara sesama Islam. Semoga ukhwah ini dapat dibawa balik ke Malaysia dan hidup kita sentiasa dipenuhi dengan rasa ingin membantu saudara-saudara yang lain.


Bagi rakan-rakan yang baru tiba di Edinburgh, enjoy each moment here while studying/jaga anak2. Jelajah2 lah bumi Scotland yang banyak tasik dan jangan lupa ada 4 musim - jadi kena pergi 4 kali setiap tempat tuntuk 4 permandangan yang berbeza :). Sambil-sambil tu, kongsilah ilmu2 dan masa untuk membina komuniti Emsa Famili dan sekolah Malaysia yang cemerlang.


Sekarang kami sudah masuk rumah sewa di 6A, Forgan Way, Newport-on-Tay, DD6 8JQ - exactly selepas Tay Road bridge kalau dari Dundee nak ke St. Andrews. Rumah kampung, cable VirginMedia pun tak ada. Sekarang ni pun tengah pakai mobile broadband yang kadang2 slow teramat. Tapi, kat belakang rumah ada padang ragut kambing biri-biri. Nombor talipon saya masih sama 07804 698917. Jemputlah datang melawat kami jika ada kelapangan atau ada lalu kat sini/st andrews (11 batu je dr sini).

Nasib baiklah Edinburgh-Dundee tak jauh sangat. InsyaAllah kami akan sentiasa muncul.

Semoga hidup kita semua sentiasa diberkati Allah,
Faizi, Ijan dan puteri2 bertiga
Farah Alia, Farah Ariana, Farah Aneesa.

No comments:

Post a Comment